Layout Image

Layout Image

Verantwoording voor onze Acties in 2022

Bericht van de Stichters

Het gezegde luidt: “Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.”

ArtKids Foundation bewijst dit middels de positieve uitkomsten van onze verschillende empowerment- en ontwikkelingsprogramma’s en projecten voor jongeren.

ArtKids Foundation herstelt de hoop en het vertrouwen van onze jeugd in de toekomst door de verschillende talenten van onze jongeren te herkennen, te ontwikkelen, te promoten en te vermarkten tot het punt van zelfredzaamheid.

Missie verklaring

Het bekrachtigen en stimuleren van creativiteit en spontaniteit bij kinderen, jongeren en jongvolwassenen. Op een natuurlijke en effectieve wijze helpen in het oplossen van honger bij schoolkinderen. Bewustwording creëren en ontwikkelen over onze individuele en collectieve verantwoordelijkheid om te leven in eeuwige balans met de natuur en het klimaat.

Visie

Hier bij ArtKids Foundation zien we een toekomst waarin Afrikaanse jongeren massaal hun talenten omarmen als een middel om zichzelf en hun gezin te onderhouden. Het is dan ook onze visie om de talenten van onze jongeren te ontdekken, te stimuleren en te promoten.

Wie wij zijn en waar wij voor werken

Artkids Foundation is een in Nederland geregistreerde, internationaal opererende non-profit organisatie of NGO, met speciale focus op het ontdekken en ontwikkelen van talenten. Stichting Artkids is actief in Igboland in Zuid-Oost Nigeria, waar jong talent overal aanwezig is op straten. Deze regio staat ook wel bekend als Igboland, of het land van de Igbo’s.

Waarom Igboland?

Zoals eerder gesuggereerd, is Igboland een smeltkroes van talenten en menselijke capaciteit. Van straat tot straat zien we jongeren hun muzikale, filmische-, komische of technische talenten demonstreren zonder dat iemand interesse toont om hen te sponsoren. Dit is de reden waarom ArtKids Foundation zich concentreert op Igboland om deze jeugdige talenten te ontdekken, koesteren, ontwikkelen en promoten voordat ze opgeven.

Artkids was in het jaar 2022 actief met de volgende projecten:

• Artkids ICT
  • DiscoverMe Talent Hunt
  • LastMessengerS Music Artists
  • Africa4Africa Unity
  • Hornet-TV & Film Production
  • Food On Table (Agric)

Impact Projecten

Artkids ICT

Van consultancy op het gebied van computertechnologie tot computertrainingen, conferenties en workshops, ArtKids Foundation draagt via haar onderwijsproject ICT-kennis over aan de plattelandsbevolking.

DiscoverMe Talent Hunt

Stichting Artkids heeft via DiscoverMe Talent Hunt muzikale talenten ontdekt. Hun talenten gerespecteerd en ontwikkeld tot het punt dat ze klaar zijn voor de markt.

LastMessengerS (LMS) Music Artists

Geselecteerde aankomende muzikale talenten worden ondertekend, geproduceerd en gepromoot via het ArtKids LMS Music-label. Momenteel zijn er zeven (7) artiesten geproduceerd en deze worden nu gepromoot.

Africa4Africa Unity Album (Rise ‘n’ Shine)

Wij weten dat muziek een cruciale rol speelt om de eeuwige eenheid onder Afrikanen te kunnen bevorderen. In navolging van ArtKids schreven, componeerden en zongen artiesten van LastMessengerS Africa4Africa de track Rise ‘n’ Shine, naar het goede voorbeeld van USA for Africa (We are the World). Daarnaast hebben de LastMessengerS artiesten ook elk 1 nummer bijgedragen voor het samenstellen van het Africa4Africa Unity Album 2022.

Hornet-TV & Film Productions

Stichting Artkids is een samenwerking aangegaan met Hornet-TV & Film Productions Studio in Igboland. Via de productiestudio van Hornet-TV & Film Productions, leidt ArtKids Foundation nu de jongeren op tot mediaproductie professionals, filmscript schrijvers, acteurs en actrices, editors, producenten, regisseurs en director of photography (DoP). Daarnaast produceert ArtKids Foundation via Hornet-TV nu adembenemende tv-programma’s, tv-commercials, documentaires, jingles etc.

Artkids Farms (Food On Table)

Is een project waarbij ArtKids schoolgaande kinderen praktisch voedt met producten van Artkids Farms die speciaal is bedoeld voor het voeden van schoolkinderen.

Artkids Farms produceert eten terwijl ArtKids Kitchen het eten voor schoolkinderen bereidt. lokale boeren worden ook aangemoedigd om hun producten voor hetzelfde doel te leveren, door gratis schoolkinderen te voeden.

Jaaroverzicht

Het jaar stond hoofdzakelijk in het teken van het ondersteunen en opzetten van onze projecten in Afrika. Daarbij is vooral tijd en werk geïnvesteerd in onze ICT afdeling en onze Agricultuur Testlab in Nederland. Onze vakkennis en ervaring vormt het fundament van ons werk en opent deuren in Afrika.

Mei 2022Zaai, en Plantfestival ‘22
Oktober 2022Africa4Africa - Rise ‘N’ Shine Videoclip Productie
Oktober 2022Oogst Festival
November 2022Africa4Africa - Unity Album 2022 Release & Promotie
December 2022Africa4Africa - Muziekfestival 2022

Inkomen

Tot nu toe wordt de financiering van ArtKids-projecten gedaan door de bijdragen van Artkids bestuursleden. Er waren geen inkomsten uit donaties, fondswerving, sponsoring of anderzijds.

Uitgaven

In 2022 is er geïnvesteerd in 2 projecten van ArtKids Farms. Een stedelijke daktuin in het Centrum van Leerdam als Permacultuur Laboratorium Tuin, en 2 voorbeeldtuinen in de Molukse wijk van Leerdam als beach-heads voor het her-introduceren van Agricultuur als Norm in de “Siertuin”.

Er is geïnvesteerd in Duurzame Tuin- en Bouw- Gereedschappen voor het vormgeven en onderhouden van tuinen, Zaai en Stek Middelen voor het groeien van jonge plantjes, regenopvang en opslag van regenwater voor duurzame bewatering.

Ook hebben we geïnvesteerd in Planten, Bloemen, Bomen en Struiken, Vruchtbare onderhoudsarme grond, compost methoden en gereedschappen voor het behouden van de vruchtbaarheid, gereedschappen voor het Drogen en Conserveren van Voedsel.

Artkids ICT€ 550,-
DiscoverMe Talent Hunt€ 1.800,-
LastMessengerS Music Artists€ 3.000,-
Africa4Africa Unity Album 2022€ 850,-
Hornet-TV & Film Productions€ 920,-
ArtKids Farms (Food On Table)€ 1.998,-
Bankier kosten ING€ 197,-
Web hosting Hostnet€ 1.474,-
Totaal Uitgaven€ 10.798,-

Ondertekend,

Bastiaan Marinus Bijleveld

Voorzitter Stichting ArtKids Foundation

Sharing is Caring and helps to get our Stories out.